V ponedeljek, 22. 10. 2018, je na šoli potekal tehniški dan za vse učence predmetne stopnje. Učenci 7. razreda so izvajali dejavnosti, ki so bile načrtovane v okviru projekta POGUM − »Krepitev kompetence podjetnosti in spodbujanje prožnega prehajanja med izobraževanjem in okoljem v osnovnih šolah«.
Aktivnosti so bile vsebinsko osredotočene na problematiko kopičenja odpadkov in njihovo reciklažo. Temeljile so na medpredmetnem povezovanju in izhajale iz ciljev učnih načrtov naravoslovja, slovenščine in likovne umetnosti.
Priprava na tehniški dan je potekala že pri urah pouka naravoslovja in pri razrednih urah. Ob branju besedil so učenci z delom po skupinah razmišljali, kakšne so možnosti ponovne uporabe odpadne embalaže in drugih odpadkov. Sledilo je individualno načrtovanje izdelka iz kateregakoli odpadnega materiala. Ključno pri tem je bilo, da je vsak učenec svoj izdelek od ideje do končne izvedbe načrtoval sam. Učitelj je imel pri tem vlogo mentorja učnega procesa, saj je sledil načrtovanju posameznika in mu dajal povratne informacije ter ga s tem usmerjal.
Na dan dejavnosti so učenci izdelovali svoje izdelke. Med uporabljenimi materiali je bilo največ odpadne plastične embalaže, papirja, pločevink in tudi nekaj tekstila. Nastali so unikatni lončki za svinčnike in rože, platnena vreča, svečnik, avtomat za vodo za točenje vode, terarij, izvirna metla iz odpadnih plastenk, svetilke iz steklenih kozarce, lutke iz strganih in premajhnih nogavic. Vse izdelke si lahko ogledamo v večnamenskem prostoru šole.
Na tehniškem dnevu so učenci spoznali tudi vrste reklam in njihove značilnosti. S pomočjo navodil so izdelali osnutek za reklamni oglas. Prihodnji dve uri bodo oglas izdelali v računalniški učilnici, nato pa ga bodo v okviru govornega nastopa predstavili sošolcem.
Vzporedno s tem je v večnamenskem prostoru šole potekala izmenjevalnica igrač, družabnih iger, knjig, oblačil in planinskih čevljev. K izmenjavi slednih so bili posebej povabljeni učenci, ki obiskujejo planinski krožek, saj je za varno hojo v hribe primerna obutev zelo pomembna.
Učenci so bili pri delu kreativni in notranje motivirani, saj so ustvarjali izdelke, ki so si jih zamislili sami. To so opazili in pohvalili tudi predstavniki koordinatorjev in konzorcijskih partnerjev iz Zavoda za šolstvo RS, Šole za ravnatelje, Pedagoške fakultete UL ter CEED Slovenija, ki so si ogledali aktivnosti.
Prispevek pripravili: Olga Koplan in Helena Matičič Hostnik