Učenci! Če se vam pri domačem delu pojavijo težave, želiva, da nama to sporočite in naju kontaktirate.
Starši! Bodite otrokom v oporo, spodbujajte jih k samostojnosti.
- Irena Peternel: irena.peternel@os-igroharja.si
- Mirjam Tolar: mirjam.tolar@os-igroharja.si
4. a – spletna oglasna deska umetnin in sporočil (geslo imajo starši na e-mailu, drugače mi spet pišite)
PONEDELJEK, 25. 5. 2020
Učenci pozdravljeni, želiva vam uspešen teden. učiteljici Mirjam in Irena
Navodila za delo–> ponedeljek, 25. 5. 2020
NIP-Računalništvo Učenci v ponedeljek, 25. 5. 2020 bomo imeli videokonferenco v MS teamsih ob 10.30. Pred začetkom se prosim, prijavite tudi v Scratch s svojim uporabniškim imenom in geslom. Ponovili bomo učinke in nadaljevali z izdelavo projektne naloge. navodilo za lažjo izdelavo Nalogo oddaste do petka, 29. 5. 2020.
PETEK, 22. 5. 2020
Učenci pozdravljeni!
Danes do večera ne pozabite poslati 3 posnetkov skoka v daljino. Na urniku imate tudi ANGLEŠČINO.
Želiva vam lep vikend
učiteljici Mirjam in Irena
Navodila za delo–>Petek, 22. 5. 2020.docx
ČETRTEK, 21. 5. 2020
Navodila za delo—->Četrtek, 21. 5. 2020
SREDA, 20. 5. 2020
Veliko uspeha vam želiva danes na ocenjevanju iz angleščine!
Navodila za delo–> Sreda, 20. 5. 2020
ŠPORT: Poglej in poizkusi se v igrah na prostem: IGRE NA PROSTEM
TOREK, 19. 5. 2020
Danes se dobimo z nekaterimi skupinami v MT na uri matematike. Ne pozabite!!
Navodila za delo —->Torek, 19. 5. 2020
Na urniku imate tudi angleščino.
PONEDELJEK, 18. 5. 2020
Učenci, danes se z nekaterimi slišimo v Teamsih ob dogovorjenih urah. Ne pozabite si pripraviti matematičnega zvezka in peresnice. Z ostalimi pa se slišimo v torek, 19. 5.
Uspešen pričetek tedna vam želiva
učiteljici Irena in Mirjam
Navodila za delo–> Ponedeljek, 18. 5. 2020
NIP-Računalništvo Učenci v ponedeljek, 18. 5. 2020 bomo imeli videokonferenco v MS teamsih ob 11.30. Pred začetkom se prosim, prijavite tudi v Scratch s svojim uporabniškim imenom in geslom. Ponovili bomo učinke in nadaljevali z izdelavo projektne naloge. Navodila za lažjo izdelavo. Nalogo oddaste do petka, 29. 5. 2020.
PETEK, 15. 5. 2020
Učenci! Danes imamo ustno ocenjevanje družbe – domača pokrajina. V Teamsih se dobimo po urah in skupinah, kot so jih preko e-maila prejeli vaši starši.
Danes imaš na urniku tudi angleščino!
Navodila za delo–>Petek_15. 5. 2020
ČETRTEK, 14. 5. 2020
Učenci! Danes imamo ustno ocenjevanje družbe – domača pokrajina. V Teamsih se dobimo po urah in skupinah, kot so jih preko e-maila prejeli vaši starši.
Navodila za delo —->Četrtek_14. 5. 2020
SREDA, 13. 5. 2020
Učenci pozdravljeni, danes je sreda. Preživite jo lepo, kljub malo bolj kislemu vremenu!
Navodila za delo –> Sreda_13. 5. 2020.docx
ŠPORT: Poskusi narediti nekaj vaj za ravnotežje. Na videu si poglej vaje za ravnotežje na deblu: VAJE ZA RAVNOTEŽJE Lahko jih narediš tudi doma na ravni črti ali na tleh na vrvi. Veliko užitkov.
TOREK, 12. 5. 2020
Učenci, danes imamo ob 11.00 video srečanje preko MT. Ne pozabite!!
Na urniku je tudi angleščina.
Navodila za delo—>Torek_12. 5. 2020
PONEDELJEK, 11. 5. 2020
Učenci pozdravljeni,
začenja se nov teden. V četrtek in petek bo potekalo ustno spraševanje v MT po razporedu, ki so ga vaši starši prejeli na e-mail. V oporo pri učenju družbe naj vam bo predstavitev z 20 vprašanji. V torek, pa bomo ob 11h tudi skupaj ponavljali v MT.
učiteljici Mirjam in Irena
4.a – Ne pozabite poslati fotografije marionete/lutke na email.
Navodila za delo–> Ponedeljek_11. 5. 2020.docx
NIP-Računalništvo Učenci v ponedeljek, 11. 5. 2020 bomo imeli videokonferenco v MS teamsih ob 10.30. Pred začetkom se prosim, prijavite tudi v Scratch s svojim uporabniškim imenom in geslom. Ponovili bomo učinke in nadaljevali z uporabo smernih puščic za figuro.
PETEK, 8. 5. 2020
Navodila za delo —>petek_8.5.2020
ČETRTEK, 7. 5. 2020
Učenci, danes ob 11.00 imamo srečanje preko Microsoft teamsov. Velja za 4.a in 4.b razred. Če imate kakšno vprašanje, si ga pripravite in boste vprašali.
Navodila za delo—> Četrtek_7.5.2020
Prilagam tudi dokument DOMAČA POKRAJINA_KVIZ_UTRJEVANJE za ponavljanje in preverjanje pred ocenjevanjem znanja. Več o tem boste izvedeli jutri na Teamsih.
ŠPORT: Ogelj si posnetek in poskušaj še ti: SKOK V VIŠINO
SREDA, 6. 5. 2020
Učenci, včeraj smo se prvič srečali in poklepetali v Microsoft teamsih. Ponovno se srečamo v četrtek, 7. 5. 2020, ob 11.00(velja za 4. a in 4. b). Če imate kakšno vprašanje, si ga pripravite in vprašajte. Do takrat pa bodite lepo.
učiteljici Mirjam in Irena
Navodila za delo–>Sreda_6.5.2020
TOREK, 5. 5. 2020
Učenci! Danes, v torek, 5. 5. 2020, imamo prvo video srečanje preko Teamsov. 4.a razred ima srečanje ob 17.00, 4.b razred pa ob 18.30. Če ima kdo še težave z registracijo, naj se obrne na ga. Majdo Šubic oz. na g. Mateja Mavrija.
Ne pozabite, da je danes na urniku tudi angleščina.
Navodila za delo_TOREK_5.5.2020
MATEMATIKO REŠUJETE V 3. DELOVNEM ZVEZKU!!!
PONEDELJEK, 4. 5. 2020
Učenci in starši pozdravljeni!
Upava, da ste preživeli lepe počitnice, da ste si odpočili, šli v naravo in se imeli lepo :). V torek, 5. 5. 2020 pa se bomo slišali in videli preko videoklica v Microsoft Teamsih. Nekateri ste se že uspešno prijavili in tudi v skupini 4. a ali 4. b oz. v pogovoru zapisali pozdrav učiteljici, ki vam je tudi odgovorila.
Vsi, ki pa se še niste prijavili v MT ali napisali pozdrava, prosiva da to storite čim prej(najkasneje jutri). Če imate kakršnekoli težave se obrnite na g. Mateja ali na ga. Majdo. Tako bo torkovo srečanje potekalo tekoče in se ga boste lahko udeležili vsi!
ga. Majda – majda.subic@os-igroharja.si, 040 722 126
g. Matej – matej.mavri@os-igroharja.si, 031 370 440
Uspešen začetek tedna vam želiva!
učiteljici Mirjam in Irena
Navodila za delo –>PONEDELJEK_4. 5. 2020
Učenci, ne pozabite, da imate obveznosti(delo za šolo) tudi pri neobveznih izbirnih predmetih (šport, računalništvo in nemščina).
OBVESTILO!
PETEK, 24. 4. 2020
Dragi starši in učenci!
Preden povsem zakorakamo v počitnice vas obveščava, da se ste na email prejeli navodila za registracijo v Microsoft Teamse (da se bomo lahko videli). Če pri registraciji naletite na težave sporočite! Hvala vsem za slike, povratne informacije. Pomembno je, da jih posredujete. Danes uživajte v naravi, spočijte se in malo odmislite šolo. Imejte čudovite počitnice :).
Navodila za dan dejavnosti pa prejmete pod OBVESTILI.
vaši učiteljici, Mirjam in Irena
ČETRTEK, 23. 4. 2020
Pozdravljeni!
Danes vas čaka dan dejavnosti. Uživajte in vklopite vsa čutila. Sporočava tudi, da vam ni več potrebno pisati dnevnika, berite pa le, da boste še boljši bralci. Vsem vam želiva lepe počitnice.
učiteljici Mirjam in Irena
Navodila za delo –>četrtek, 23.4._NARAVOSLOVNI DAN.docx
SREDA, 22. 4. 2020
Navodila za delo –>Sreda_22. 4. 2020.docx
Poštevanka–>HITRA POŠTEVANKA
Opomnik: Hvala vsem, ki ste poslali posnetek govornega nastopa in sliko ugotovitev pri NIT.Ostali to naredite danes.
ŠPORT: Met vorteksa Oglej si posnetek, pojdi v naravo in poskušaj še ti na ta način povaditi met vorteksa/kamna/storža/žoge.Vse kar najdeš v naravi je priročno za vadbo. Le pazi na varnost sebe in ostalih v naravi.
TOREK, 21. 4. 2020
Navodila za delo—>Torek_21. 4. 2020
Danes imate na urniku tudi angleščino. Ne pozabite.
PONEDELJEK, 20. 4. 2020
Dragi učenci!
Vikend je mimo. Upava, da ste ga lepo preživeli, da ste se razgibali na svežem zraku in si nabrali novih moči in energije za nadaljne delo. Spomniva, da bo v tem tednu, v torek, 21. 4. 2020, preverjanje govornih nastopov. Želiva si, da se dobro pripravite in nastop karseda najboljše predstavite. Vsa navodila v zvezi z govornimi nastopi ste dobili v prejšnjem tednu po e-mailu.
Navodila za delo–> Ponedeljek_20. 4. 2020
Izbirni predmet Računalništvo (za učence, ki so vpisani v NIP-RAČ).
PETEK, 17. 4. 2020
Navodila za delo—>Petek_17.4. 2020
ČETRTEK, 16. 4. 2020
Navodila za delo —> Četrtek_16. 4. 2020
PPT- tihožitje (likovna vzgoja) —>Četrtek_TIHOŽITJE_PPT
SREDA, 15. 4. 2020
Dragi učenci in učenke!
Upam, da vas zimsko in deževno vreme ni spravilo v slabo voljo in da ste se v ritmih Afrike vsaj v mislih preselili v tople kraje. Hvala vsem, ki ste poslali sliko ali video plesa, petja, muziciranja in ste rešili bralno razumevanje o Kekcu in Bedancu Ostali to še storite, saj je povratna informacija pomembna.
Ostanite zdravi!
učiteljici Mirjam in Irena
Navodila za delo–> Sreda_15.4.2020_
Rešitve–>REŠITVE_SREDA_15.4.2020.docx
ŠPO: Poizkusi se v hokeju z metlo. Oglej si posnetek in posnemaj učiteljico Majo. Hokej z metlo
TOREK, 14. 4. 2020
Dragi učenci in starši!
Upava, da ste preživeli lepe praznike, da ste izkoristili podaljšan vikend in lepo vreme ter se odpočili in se imeli lepo. Ne pozabi pisati dnevnika. Vanj lahko zapišeš tudi, kaj si se novega naučil/-a tisti dan. Najbrž si tudi že prebral/-a 2. knjigo za bralno značko. Sedaj izberi novo knjigo in vsak dan beri.
učiteljici Mirjam in Irena
Navodila za delo–> Torek_14. 4. 2020
PETEK, 10. 4. 2020
Pozdravljeni učenci!
Danes imate kulturni dan.Ogledali si boste lutkovno predstavo Ostržek. Vsa navodila In povezavo najdete na spletni strani šole pod OBVESTILI.
Želiva vam lep vikend in praznike.
učiteljici Mirjam in Irena
ČETRTEK, 9. 4. 2020
Navodila za delo –>Četrtek_9.4.
SREDA, 8. 4. 2020
Navodila za delo –> Sreda_8.4.
Utrjevanje_domača_pokrajina_rešitve
ŠPO: Oglej si video in poizkusi.
TOREK, 7. 4. 2020
Navodila za delo–>Torek_7.4.2020
Kviz o Mali morski deklici ________________________________________________________________________________________________
PETEK, 3. 4. 2020
SPOŠTOVANI STARŠI!
Samo spomniva še enkrat, da bo prevzem delovnih zvezkov za MATEMATIKO potekal v petek, 3. 4. 2020, po sledečem razporedu:
razred | ura | Učenci, ki DZ MAT NIMAJO v šoli |
4.a | 15.00-15.50 | Patrik Pintar Koritnik, Nik Kaltak |
4.b | 16.00-16.50 | Erazem Bogataj, Voranc Lovro Lubajnšek |
Danes je petek, zaključili smo 3 teden šolanja na daljavo. Želiva vam miren vikend, da se odpočijete, naužijete lepega vremena, predvsem pa da ostanete zdravi in veseli.Vseh lepih sporočil, fotografij in utrinkov bova veseli.
Vaši učiteljici Mirjam in Irena
SLJ – JEZIK – UTRJUJEMO ZNANJE – VELIKA ZAČETNICA
Danes se boš igral igrico, ki jo že dobro poznaš.
Povabi svoje brate, sestre, starše in med seboj tekmujte.
Pazi na zapis velike začetnice. Izštejte črko abecede in na izžrebano črko zapišite vse, kar je zapisano v spodnji preglednici.
Želim ti veliko užitkov v igri in BODI ZMAGOVALEC.
Tabelo zapiši v zvezek za jezik.
OBČNA IMENA | LASTNA IMENA BITIJ | ZEMLJEPISNA LASTNA | STVARNA LASTNA |
Si zmagovalec igre?:)
MAT – UTRJUJEMO ZNANJE
V zvezek zapiši naslov ZABAVNA MATEMATIKA – PISNO SEŠTEVANJE IN ODŠTEVANJE
Danes se bomo malo pozabavali. Igrali se bomo z igralnimi KARTAMI (ENKA). Dobro preberi navodila na priloženem UL – zabavna matematika_pisno odštevanje_seštevanje_računi_besedilne_naloge. UŽIVAJ V IGRI!
V učnem listu imaš navodila za 4 naloge. Sestavi po 3 račune pisnega seštevanja in odštevanja in sestavi 1 nalogo za pisno seštevanje in 1 nalogo za pisno odštevanje.
Račune in besedilne naloge, ki jih boš sestavil, zapiši v zvezek pod naslov UTRJUJEMO in jih pravilno reši. Pri besedilnih nalogah pazi na zapis RAČUNA IN ODGOVORA.
ŠPORT – Pojdi v naravo in teci. Teki 60 in 600 m. Prosi starše naj ti merijo čas, ki ga potrebuješ, da pretečeš obe dolžini. Želim ti veliko športnega duha.
______________________________________________________________________________________________
ČETRTEK, 2. 4. 2020
NIT- DIHALA
Vse življenje dihamo. Zato je prav, da o tem izvemo več.
VAJA: Zamaši usta in nos. Poglej na sekundni kazalec – koliko časa zdržiš, ne da bi ponovno vdihnili. 1,2,3….START…..TI JE USPELO….BRAVO…
Kaj si ugotovil?
Brez kisika naše telo ne zdrži dolgo (le nekaj minut). KISIK potrebujemo, da se v celicah sprosti energija, ki je shranjena v hrani. To energijo potrebujemo za delo, učenje, rast…
Sedaj pa globoko dihaj in se opazuj. Poskusi občutiti, kako potuje zrak po telesu. Občuti ga najprej v nosnicah in nato spremlja njegovo pot.
Kako torej pride zrak do pljuč?
Po dihalni poti.
KAKO POTEKA DIHALNA POT?
Zrak vdihnemo skozi NOS ALI USTA. V nosu imamo dlačice, ki zadržijo majhne delce. V nosu se zrak segreje in ovlaži.
Zrak, ki ga VDIHNEMO gre po SAPNIKU v pljuča. Prsni koš se razširi.
Po SAPNICAH gre zrak v LEVO IN DESNO PLJUČNO KRILO – PLJUČA.
PLJUČA so prepredena z drobnimi cevkami. Te se končajo s PLJUČNIMI MEŠIČKI.
Pljučne mešičke obdajajo drobne KRVNE ŽILE – imenujejo se kapilare. Skozi njih pride KISIK V KRI in ta ga raznosi po celem telesu.
Izrabljen zrak izdihnemo. Prsni koš se zoži. V izdihanem zraku sta OGLJIKOV DIOKSID IN
V zvezek zapiši naslov: DIHALA
Sledi zapis:
Poti, ki jo med dihanjem prepotuje zrak v našem telesu, pravimo dihalna pot. Pri dihanju se prsni koš razteza in krči.
Pod zapis boš v zvezku boš oblikoval dihalno pot človeka. Pri tem si boš pomagal z že izdelano SLIKA_DIHALNA POT
Prilepi skico dihalne poti, ob številke pravilno razvrsti dele dihalne poti. Nato še v pravilnem vrstnem redu prilepi listke z opisom UL_DIHALNA POT_2.4.2020
Preberi še zapis v U, str. 51, 52, 53.
Oglej si filmček o dihalih na spletni strani: https://4d.rtvslo.si/arhiv/od-popka-do-zobka/174543083
MAT – VAJA
naloga – PRETVORI
87 dag =_________ g | 3 t 469 kg = _______ kg | 897 kg =___ t ____kg |
54 dag =_________ g | 7 t 39 kg = _______ kg | 6009 kg =___ t ____kg |
5007 kg =___ t ___kg | 4 t 31 kg = _______ kg | 8 t 8 kg = _______ kg |
3400 dag =______ kg | 18 kg =______dag | 350 g =______dag |
Nato reši še domačo nalogo v spletni vadnici MOJA MATEMATIKA! Želim ti veliko uspeha!
Za konec pa si izdelaj še igro spomin – kartice s katerimi se lahko učiš sam. Kako jih izdelati, si oglej na priloženem UL – spomin_utrjevanje_pretvarjanja_masa_dolžina
LUM: Danes se potrudiš, da res lepo, estetsko oblikuješ kartice SPOMIN za matematiko.
___________________________________________________________________________________________________________________
SREDA, 1. 4. 2020
SLJ – JEZIK – vadi za govorni nastop – PREDSTAVITEV OSEBE. Pri treningu za nastop upoštevaj kriterije, zapisane že v včerajšnji pošti. Potrudi se!!!
DRU – PREVERJANJE ZNANJA- domača pokrajina
DOMAČA POKRAJINA_KVIZ_UTRJEVANJE znanja- preveri, kaj vse veš o domači pokrajini.
V kvizu imaš postavljenih 20 vprašanj. Izbereš številko vprašanja, nanj ustno odgovoriš. Šele potem preveriš pravilnost odgovora na PPT.
V zvezek si pod naslov preverjanje znanja zabeleži, koliko odgovorov si imel pravilnih. Kar vidiš, da ti še ne gre, se nauči iz zapisov v učbeniku in zvezku. Ne pozabi tudi na zemljevid in vse učne liste.
Naj ti bo ponavljanje snovi v zabavo.
MAT – TEHTANJE – utrjevanje znanja
Danes boste utrjevali svoje znanje iz pretvarjanja enot. Za uvod si še enkrat poglejte posnetek, ki sem vam ga objavila včeraj – pretvarjanje enot za merjenje mase!
Tukaj pa te čaka nov posnetek s pravilom, ki ti bo pomagal pri reševanju.
V zvezek zapišite naslov VAJA
naloga – PRETVORI
1 dag =_________ g | 1 t = _______ kg | 7230 kg =___ t ____kg |
3 dag =_________ g | 6 t = _______ kg | 2056 kg =___ t ____kg |
5 t 132 kg = _______ kg | 2 t 300 kg = _______ kg | 200 dag =_________ kg |
56 dag =_________ g | 98 dag =_________ g | 2561 kg =___ t ___kg |
naloga
Lara je kupila 3 kozarce majoneze. V vsakem kozarcu je bilo 25 dag majoneze. Za pripravo francoske solate je porabila 735 g majoneze. Koliko majoneze ji je ostalo?
R:
O:
Rešitve obeh nalog najdeš v resitve_sreda
Pri besedilni nalogi bodi pozoren na potek, da imaš res zapisan celoten postopek.
Nato reši še domačo nalogo v spletni vadnici MOJA MATEMATIKA! Želim ti veliko uspeha!
ŠPORT
Po napornem delu za šolo, se prileže malo sprostitve. Za šport danes priporočam staro igro Ristanc v prenovljeni obliki. Oglej si na posnetku: RISTANC
V stanovanju si lahko pomagate z vrvico ali ploščami na tleh.
________________________________________________________________________________________________________________________
TOREK, 31. 3. 2020
Starši in učenci pozdravljeni!
V šoli imate vsi učenci 4. razreda še 4. del DZ za matematiko. Če pa je kdo v šoli pozabil še kakšno drugo šolsko potrebščino ali kaj drugega, kar potrebuje za nemoteno šolsko delo, naj to prosim javi na e-mail svoji učiteljici do danes, (torek, 31. 3.) do 18.00. Hvala! O terminu in načinu prevzema šolskih potrebščin v šoli (4. del DZ za MAT in ostalega) vas bova obvestili.
Lep dan vsem 🙂
MAT – PRETVARJANJE ENOT – masa
Včeraj si imel dan raziskovanja? Uporabljal si tehtnico, ki jo imate doma in zapisal, koliko tehtajo predmeti, živila. Danes pa bomo spoznali, kaj tehta približno 1g, 1 dag, 1 kg in 1 tono. Naučili pa se bomo tudi pretvarjanja.
Kaj tehta približno 1 g, 1 dag, 1kg, 1 tono? Razmisli, nato pa poglej na UL – Koliko tehta?
Zanimivo, kajne? Upam, da si boš tako lažje predstavljal.
Sedaj pa sledi pretvarjanje merskih enot. Pozorno si poglej VIDEO razlago, lahko tudi večkrat, da boš res razumel. Potem pa naredi zapis v zvezek.
V zvezek napiši naslov PRETVARJANJE
Nato si nariši tabelo tako, kot kaže slika. Bodi pozoren na število stolpcev in da je res pravi razmak med njimi.
Tabelo in spodnji zapis prepiši v zvezek.
t |
kg | dag | g | |||
1 | 0 | 0 |
0 |
|||
1 |
0 | 0 |
0 |
|||
1 |
0 |
V zvezek reši nekaj pretvorb.
3 t = ____________kg
15kg = ___________dag
2 kg = ____________ dag
7 kg = ____________g
20dag =___________g
5 dag =____________g
Na tej povezavi najdeš REŠITVE_MAT_31.3.
Potem pa se vpiši v spletno vadnico MOJA MATEMATIKA, kjer te čaka ostala domača naloga.
SLJ – JEZIK
Danes in jutri, v sredo, 1. 4. 2020, vadi za govorni nastop – PREDSTAVITEV OSEBE. Pri treningu za nastop upoštevaj spodnje kriterije.
Kriteriji za ocenjevanje:
Učenec pripoveduje v času od 3 do 5 minut. |
·Vsebina govornega nastopa (uvod, jedro in zaključek, zanimiva, razumljiva, navedeni so vsi bistveni podatki, upoštevano je zaporedje) |
·Govor, stik s poslušalci, učinkovitost uporabe pomagal (razločno, razumljivo, tekoče, dovolj glasno, ohranjaj stik s poslušalci, drža telesa je sproščena) |
·Jezikovna ustreznost in pravilnost (knjižno, oblikuje bogate povedi, ne dela jezikovnih napak) |
NIT – PRIPRAVA IN VRSTA HRANE
PRIPRAVA IN VRSTA HRANE
Danes boš doma sodeloval pri pripravi hrane. Pomagaj staršem pri pravi obrokov in v pogovoru razmišljajte o vrsti hrane (maščobe – maslo, olja; vitamini in minerali – sadje in zelenjava; ogljikovi hidrati – testenine, kruh, riž; beljakovine – meso, skuta, stročnice, jogurti).
Ko boste obroke pripravili, si en obrok izberi in ga v zvezek pod naslov PRIPRAVA IN VRSTA HRANE nariši.
Pod naslov in narisan obrok zapiši naslednji zapis:
Hrano lahko pojemo surovo ali pa jo toplotno obdelamo.
Živila toplotno obdelamo zato, da:
Uničimo škodljive snovi
Jih lažje prebavimo
Bolje izkoristimo hranljive snovi
Jih naredimo okusnejše
Zmehčamo vlakna
Hrano toplotno obdelamo tako, da jo kuhamo, pečemo, pražimo, cremo ali samo pogrejemo.
Preberi še besedilo v učbeniku, str. 50.
GUM – BALET (torek in sreda)
Za uvod naglas zapoj svojo najljubšo pesem, ki smo se jo naučili do sedaj J Potem pa za to pesem naredi spremljavo na lastna glasbila (uporabi svoje telo). K ustvarjanju lahko povabiš tudi svoje člane družine. Vesli bova kakšnega kratkega posnetka tvojega ustvarjanja.
Pretekli teden smo spoznali opero. Predstavljam si, da kaj takega ne poslušate vsak dan J Mislim pa, da je dobro poznati različne vrste glasbe, umetnosti.
Danes pa bomo spoznali balet. Balet je zelo podoben operi, le da petje zamenja govorica telesa. Baletni plesalci s plesom in mimiko »pripovedujejo« poslušalcem zgodbo.
Pozorno si oglej posnetek. Bodi pozoren na kostume in sceno.
Nato USTNO odgovori na vprašanja?
Ali je glasba vokalna (petje), vokalno instrumentalna (petje + igranje na glasbila) ali instrumentalna (igranje na glasbila)?
Kdo nastopa?
Kdo igra na glasbila?
Si opazil obutev, ki jo imajo plesalci?
Se ti je ob ogledu posnetka še kaj vtisnilo v spomin?
V Sloveniji imamo dve gledališči, kjer si lahko ogledamo baletne predstave:
SNG opera in balet Ljubljana
SNG opera in balet Maribor
ZAPIS V ZVEZEK: BALET
Balet je gledališko delo, namenjeno umetniškemu plesu. Sestavljajo ga glasba (igra na glasbila), zgodba, ples, scena in kostumi. V baletu nastopajo PLESALCI IN ORKESTER. SKLADATELJ pa napiše glasbo.
Poslušal/-a sem : Peter Iljič Čajkovski: LABODJE JEZERO
NALOGA: Nariši prizor, ki se ti je iz posnetka najbolj vtisnil v spomin.
Tudi ti se imaš možnost vključiti v baletno šolo. Ena od njih je tudi v Škofji Loki. Deluje pod okriljem Glasbene šole Škofja Loka.
Za konec pa si lahko ogledaš, kako se pleše balet – VIDEO
_______________________________________________________________________________________________
PONEDELJEK, 30. 3. 2020
Dragi učenci.
Vikend je za nami, upava, da ste ga lepo preživeli in se spočili. Danes pa spet veselo naprej, novim dogodivščinam naproti.
Najprej nekaj splošnih informacij:
Ga. učiteljica Tjaša Jarc sporoča, da NIP nemščina najdete pod zavihkom: NIP, N2N začetna skupina.
Aktiv učiteljic OPB vas vabi, da pokukate tudi v mapo OPB, kjer so vam pripravili zanimive sprostitvene vsebine.
Z današnjim ponedeljkom začenjamo z uporabo spletne vadnice MOJA MATEMATIKA. Prijavite se z geslom, ki ste ga prejeli po e-pošti. V primeru, da ga niste dobili, prosiva, da javite. Zadeva ne deluje na ANDROIDU – na tablicah. Vstopajte preko brskalnika FIRE FOX.
NADALJUJEMO S PISANJEM DNEVNIKA IN BRANJEM. KER STE ENO KNJIGO ZAGOTOVO ŽE PREBRALI, SI IZBERITE NASLEDNJO (pripravljaš za BZ ali PRIDNEGA BRALCA).
4.a – ne pozabite na našo oglasno desko slik 🙂
SLJ – KNJIŽEVNOST
Danes se boš preizkusil/-a v pesnikovanju. Pred seboj imaš del pesmi.
Najprej dobro preberi obe kitici.
Premisli, kakšen bi bil lahko začetek in konec te pesmi.
V zvezek za književnost napiši:
– Avtor: _________________________________
-Naslov pesmi: ________________________________
-Pesem prepiši in ji dodaj 1. in 4. kitico (torej, sestaviš 2 kitici pesmi).
_______________________
_______________________
_______________________
______________________
Potlej imata dosti otrok,
vsi sesajo slastni sok –
in bolj pridno ko sesajo,
večje sobice imajo.
Če pa grejo se lovit,
morajo sploh jest in pit,
da si prostor naredijo,
kjer potem lahko norijo.
______________________
_______________________
_______________________
______________________
a) Pod pesem, ki si jo spesnil, izpiši, koliko kitic in verzov ima.
b) V pesmi z barvico pobarvaj rimane besede (rime) in jih nato iz pesmi izpiši pod pesem.
DRU – STORITVENE DEJAVNOSTI
Katere storitvene dejavnosti imamo v domačem kraju?
Zapri oči, pobrskaj po svojem spominu in se v mislih prehodi skozi mesto Škofja Loka.
V spodnjo preglednico zapiši v katerih ustanovah v mestu potekajo storitvene dejavnosti? K posamezni ustanovi napiši kakšna je naloga ljudi, ki v njej delajo (poklic) in pojasni, zakaj določeno ustanovo potrebujemo.
V zvezek ZAPIŠI NASLOV: STORITVENE DEJAVNOSTI V DOMAČEM KRAJU
Dopolni, kar manjka v preglednici. Nato dopiši vsaj še 3 svoje primere, za katere veš, da jih najdeš v Šk. Loki. Preglednico prilepi ali prepiši v zvezek pod zgornji naslov.
VRSTA USTANOVE | IME USTANOVE | POKLIC | ZAKAJ |
trgovine | Spar, Merkator, Hofer, Lidl… | Trgovci, prodajalke | Kupimo živila in druge stvari |
šole | OŠ Ivana Groharja, OŠ Mesto, OŠ Cvetka Golarja, Gimnazija Škofja Loka | Učitelji, učiteljice |
Izobraževanje otrok |
zdravstveni dom |
|
||
pošta |
|
||
knjižnica |
|
MAT – TEHTANJE
IGRAJMO SE TEHTANJE
Pripravi si različne predmete, živila,… in zvezek matematika, v katerega boš meritve zapisal/a.
Poišči tudi nekaj embalaže, na kateri so enote za maso (g, dag, kg)!
Najprej s težkanjem oceni, koliko tehta živilo, predmet. Oceno zapiši.
Sedaj pa vzemi tehtnico in živilo stehtaj. Meritev zapiši z merskim številom in mersko enoto.
mersko število | merska enota |
10 | g |
Naslov: TEHTANJE
Nato si nariši tabelo kot kaže spodaj.
Primer:
ocena | Meritev (prepiši točno tako, kot kaže tehtnica)! | |
1. Jabolko | 100 g | 150 g |
2. Moka | 1 kg | 1000 g |
3. | ||
4. | ||
5. | ||
6. | ||
7. | ||
8. |
Si se z ocenjevanjem približal resnični masi?
Kaj je najtežje? Kaj je najlažje?
Uredi stehtane predmete po masi od najlažjega do najtežjega in jih zapiši.
V zvezek zapiši spodnjo tabelo:
ENOTE ZA MERJENJE MASE
gram | g |
dekagram | dag |
kilogram | kg |
tona | t |
DN: SPLETNA VADNICA – MOJA MATEMATIKA (reši naloge, ki so določene, najkasneje do torka, 31. 3. 2020).
V primeru, da nalog ne boš rešil do zahtevanega datuma, do domače naloge ne boš mogel več dostopati.
Če se ti spletna stran takoj ne odpre, poskusi kasneje.
ŠPORT – glej vaje – UL_ŠPORT
__________________________________________________________________________________________________
Dragi učenci!
Kako ste? Vam je že kaj dolgčas? Kako vam gre domače delo? Ti mogoče kakšen predmet, snov kravžlja lase? Upam, da si vzameš čas tudi za igro, sprehod v naravi in pomoč staršem pri hišnim opravilih 😉 Brez skrbi, kmalu se bomo spet videli v šoli in skupaj zaplesali na kavbojce in indijance in »naš« ples WAKA WAKA 🙂
Prav lepo te pozdravljava tvoji učiteljici Mirjam in Irena
PETEK, 27. 3. 2020
OBVESTILO!
Starši in učenci pozdravljeni,
včeraj ste na e- maile prejeli uporabniško ime in geslo za v spletno vadnico MOJA MATEMATIKA, ki jo bomo pri predmetu matematika začeli uporabljati prihodnji teden. Prosim vas, da se registrirate. Če kdo e- pošte z geslom ni prejel, naj to prosim sporoči.
Ker je danes petek, vam vsem želiva lep in miren vikend. Skupaj smo na daljavo izpeljali že 2 tedna pouka. Zato si vsi zaslužimo malo počitka. Bodite lepo in se slišimo v ponedeljek.
učiteljici Mirjam in Irena
MAT – UTRJUJEMO ZNANJE
V zvezek zapiši naslov ZABAVNA MATEMATIKA – PISNO MNOŽENJE
Ker je petek, se bomo malo pozabavali. Potrebuješ 4 igralne kocke in sličice(lahko tiste od spomina ali pa katerekoli druge sličice.)
Natančno preberi navodila, ki so zapisana na dveh UL (UL ni potrebno printati) in reši naloge. Pri tem ti želim veliko zabave.
naloga – ZABAVNA MATEMATIKA 1_besedilne naloge_pisno_mnozenje
naloga – ZABAVNA MATEMATIKA – racuni pisnega mnozenja.docx
Ko to končaš, v zvezku poišči pravokotnik in kvadrat in naštej, v čem sta si podobna in v čem se razlikujeta! 🙂
SLJ – PREDSTAVITEV OSEBE – zapis v obliki ZGODBE
Še vedno se pripravljamo na predstavitev osebe. Vem, da sedaj že veliko veš, zato bomo danes dodali samo še malenkost znanja, pa bomo pripravljeni na 2. govorni nastop.
Miselni vzorec, ki si ga prejšnjo uro oblikoval, boš sedaj zapisal še v obliki zgodbe. Pri tem si boš pomagal z učbenikom , str. 63. Ni težko. Kar ob miselnem vzorcu o osebi poveš, sedaj še zapišeš, v določenem zaporedju. Obvezno pa moraš zapisu dodati UVOD in ZAKLJUČEK (zakaj si se odločil za predstavitev osebe, spregovori o svojih občutkih do te osebe).
Zapis v obliki zgodbe boš naredil v zvezek za jezik. Piši čitljivo in slovnično pravilno. Zapis naj bo dovolj dolg, saj je to že priprava na 2. govorni nastop (pripovedovati boš moral od 3- 5 minut). Potrudi se!! Zmoreš!
POMEMBNO: Ko boš pripravljal govorni nastop – predstavitev osebe, pazi, da bo res dovolj dolg, saj bo v šoli potrebno pripovedovati od 3-5 minut. To pomeni, da je potrebno pripraviti precej besedila.
V miselnem vzorcu imaš sedaj lepo povzete in zapisane glavne poudarke. To je osnova, na kateri boš gradil naprej. Dopiši, kar sem ti zapisala, nato pa oblikuj lepe bogate povedi. Vedno lahko v opis dodaš še kaj svojega, zanimivega, posebnega, smešnega.
Pomembno se mi zdi, da pri opisu značaja ob vsaki lastnosti oz. značaju osebe, ki jo našteješ, tudi obrazložiš, pojasniš (lahko s konkretnim primerom), zakaj se ti oseba zdi taka.
Npr.: ZABAVNA oseba – na skupnih srečanjih rada pripoveduje šale in druge smešne anekdote…
KRITERIJI ZA GOVORNI NASTOP:
1.Učenec pripoveduje v času od 3 do 5 minut. |
2. Vsebina govornega nastopa. |
3. Govor, stik s poslušalci, učinkovitost uporabe pomagal |
4. Jezikovna ustreznost in pravilnost |
4.a – presenečenje
____________________________________________________________________________________________________
ČETRTEK, 26. 3. 2020
NIT – HRANA
Še enkrat si oglej prebavno pot, ki si jo prilepil v zvezek in ponovi njene sestavne dele. Pomagaš si lahko z UČ, str. 48. V pomoč ti je lahko tudi spletna naloga
Danes boš razmišljal o hrani in njenem izvoru.
Ustno odgovori na vprašanja.
Čemu služi hrana?
Zakaj ljudje potrebujemo hrano?
Kdaj potrebujemo večji vnos energije v naše telo? Zakaj?
Kakšnega izvora so jajca in kakšnega sončnična semena?
Zapis v zvezek:
Naslov: HRANA (uč, str. 49)
Hrana so živila, ki se uporabljajo za prehrano.
HRANA:
Daje energijo.
Omogoča rast in razvoj.
Ščiti pred boleznimi.
Omogoča vzdrževanje telesne temperature.
V učbeniku na str. 49. si preberi v kateri dve skupini delimo hrano.
Zapis v zvezek
Naslov: IZVOR HRANE
ŽIVALSKI IZVOR–> Jajca, meso, med mleko.
RASTLINSKI IZVOR –>Sadje, zelenjava, žitarice (plodovi, listi, steblo, korenine).
NALOGA: Za naslednjo nalogo boš potreboval celo stran. Prepognil jo boš na polovico. Na eno stran boš napisal rastlinski izvor, na drugo pa živalski izvor. Iz reklam oz. UL izreži različne primere hrane in jih razvrsti pod ustrezno skupino. Hrano lahko tudi narišeš. Za pomoč glej UL- sličice_izvor živil.
Za konec pa si lahko ogledaš video o načinu prehranjevanja različnih živih bitij.
MAT – utrjevanje
Pri geometriji obvezno uporabljaj RAVNILO IN OŠILJEN SVIČNIK ter bodi NATANČEN/-A.
Najprej prepiši navodilo in nato nalogo reši.
Načrtaj daljico PR, dolgo 6 cm. Dolžino daljice PR zapiši s simboli.
Nariši premici a in b, ki se sekata. Presečišče označi z Z!
Nariši premico m! Na njej označi točki M in N.
Nariši poltrak z izhodiščem v točki
Nariši premici a in b, ki sta med seboj pravokotni. Presečišče označi s točko T.
Najprej reši vaje v DZ, str: 66, 67 in jih nato preveri.
Na spletu pa na spodnjih povezavah utrjuj pretvarjanje merskih enot. Reši vsaj 2 kviza, če imaš voljo pa lahko tudi več 🙂
LUM
Izbiraš med dvema nalogama. Kar ti je ljubše. Glej UL – MANDALA_ZGRADBA.
Če želiš, se lahko slikaš poleg izdelka in sliko pošlješ na e-mail.
_______________________________________________________________________________________________
SREDA, 25. 3. 2020
MAT – DOLŽINA (PRETVARJANJE)
V zvezek napiši naslov – PRETVARJANJE
Nato si nariši tabelo tako, kot kaže slika. Bodi pozoren na število stolpcev in da je res pravi razmak med njimi.
Nato si oglej video posnetek, kjer ti bom razložila, kako ti ta tabela pomaga pri pretvarjanju.
Tabelo prepiši v zvezek.
km | m | dm | cm | mm | ||
1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
1 | 0 | 0 | 0 | |||
1 | 0 | 0 | ||||
1 | 0 |
Za vajo v DZ reši strani 64 in 65 (zapis v modrem okvirčku ni potrebno reševati). Naloge preveri.
Na koncu pa reši spletno preverjanje znanja!!! Povratno informacijo boš prejel po e-pošti.
SLJ – OPIS OSEBE – miselni vzorec
Izbral boš osebo, ki jo dobro poznaš in jo boš poskušal opisati. Celoten opis boš predstavil v obliki miselnega vzorca. Zato se ga moraš naučiti oblikovati. Zanima nas:
kaj vključiti v miselni vzorec
kako vse skupaj povezati v smiselno celoto.
IZPIS KLJUČNIH BESED IN KAJ VSE LAHKO POVEM OB POSAMEZNI KLJUČNI BESEDI:
KDO je ta oseba? Kje živi?
ZUNANJOST:
– postava (velika, srednje velika, manjša, močnejša, drobna…)
– obraz (okrogel, ovalen, kvadratast, širok),
– oči (barva, velikost, očala, leče)
– ušesa (uhani),
– usta (ozka, tanka, široka, srčasta, lepi zobje, manjka zob, nosi aparat …),
– nos (pegice),
– polt in koža (temna, svetla, bled, znamenje, ureznina, jamica na bradi ali v ličku, gube, gladka, mastna …)
– lasje (barva, dolžina, oblika pričeske, ravni, kodrasti, štrleči)
– način oblačenja in obutev (športno, moderno, najljubša barva, najpogostejše oblačilo)
ŠOLA, SLUŽBA:
– na katero šolo hodi (osnovna, srednja, univerza)
– v katerem kraju je ta šola – kateri razred
– krožki, ki jih obiskuje
– poklic, ki ga opravlja, kje dela, kaj dela
– pripomočki, ki jih pri delu uporablja.
ZNAČAJ OSEBE
– je mirna, se redko razjezi
-pogosto je dobre volje
– je zamerljiva
– je dobra po srcu
– ima ali nima smisla za humor
– je zabavna/dolgočasna
– popustljiva, dobrodušna, radodarna, skopuška …
HOBIJI (konjički)
– Najljubše opravilo v prostem času
ZANIMIVOST
– najljubša stvar (pijača, hrana, knjige, filmi, glasba …)
– zakaj je ta oseba zanimiva
– v čem je ta oseba še posebna
Sledi OBLIKOVANJE MISELNEGA VZORCA (glej U, str. 63, 71) in učni list KAKO OBLIKUJEM MISELNI VZOREC. Sedaj pa veselo na delo.
Ko si natančno pregledal, kaj vse je potrebno vključiti v predstavitev osebe, si boš izbral nekoga, ki ti veliko pomeni in ga po zgornjih karakteristikah natančno opisal:
najprej ustno opisuješ,
nato zapišeš v obliko miselnega vzorca ( v zvezek za jezik- čez 2 strani – PREGLEDNO!!!).
Miselni vzorec skeniraj ali slikaj ter ga do srede zvečer pošlji na e-mail svoji učiteljici!! Povratno informacijo boš prejel po e-pošti. Zraven lahko tudi napišeš, kako poteka tvoje delo doma, kaj ti je všeč, če ti kaj povzroča težave.Kako preživljaš dan. 🙂
DRU – STORITVENE DEJAVNOSTI
Razmisli, kaj so storitvene dejavnosti. Povprašaj brate, sestre, starše… si že izvedel odgovor …
Namig – ne pridelujejo pridelkov, ne ustvarjajo novih izdelkov. Že veš?
Zapiši v zvezek naslov: STORITVENE DEJAVNOSTI
In naslednji zapis:
To so dejavnosti, ki za nas opravljajo določene storitve oz. usluge : organizirajo potovanja, ponujajo zavarovanja, skrbijo, da imamo čisto pitno vodo, elektriko, da lahko pošiljamo pisma in pakete, nam popravijo avtomobil, nas lepo naličijo in sfrizirajo….
Odpri učbenik in v njem preberi še zapis na strani 56, 57.
ŠPO – Za ogrevanje greš na sprehod/tečeš na mestu/tečeš zunaj /plešeš + raztezne vaje –vsaj 15 minut.
IGRAJ IGRO KOCKA:
NAVODILA ZA IGRO
Navodila za izvedbo kocke: https://www.youtube.com/watch?v=In3vCVjbuO8
Vrzi kocko in začni… vrzi jo vsaj 6x.
Ko ti postane dolgčas se lahko pričneš igrati z dvema kockama: to narejeno in tisto s številkami. V tem primeru zadnje kolone ne upoštevaš, ampak naredi toliko ponovitev kot pokaže kocka s številkami.
Veliko užitkov.
____________________________________________________________________________________________________
TOREK, 24. 3. 2020
MAT – DOLŽINA (KILOMETER)
Uvod:
Kje v življenju uporabljamo dolžinsko enoto kilometer?
Naštej nekaj primerov uporabe te dolžinske enote.
Ali se ti zdi ta merska enota velika v primerjavi z ostalimi( npr. cm, mm)?
V zvezek napiši naslov: KILOMETER
1 km = 1000m
5 km = 5000 m
Opomba: V DZ je narejena napaka pri pretvorbi (10km= 1000m, pravilno je 1km= 1000m!). Prosim, če jo popravite.
V DZ-ju reši naloge na strani 60, 61, 62, 63 in jih preveri.
NIT – ZOBJE
Zelo pomemben del prebavne pa so tudi zobje. S pomočjo predstavitve- ZDRAVI_ZOBJE boš dopolnil zapis v zvezek. Zvečer, pa si boš še posebej skrbno umil/-a zobe!
Zapis v zvezek.
Naslov: ZOBJE
Prve zobe imenujemo_________ __________ in jih je 20. Ko izpadejo, na njihovem mestu zrastejo ________ ________. Stalni zobje ostanejo v ustih __________ življenje. Stalnih zob imamo_________. Z njimi grizemo, meljemo, žvečimo, trgamo in drobimo hrano.
Naštej vse vrste zob:_________________, _________________, ___________________, ______________________. Zob je_____________. V notranjosti zoba so_______________.
Zapis v zvezek: ZGRADBA_ZOBA
Nariši oz. prilepi sliko zoba in na njem označi njegove dele!
Zapis v zvezek – Skrb za zobe:
Zobe čistimo vsak dan.
Jemo različno hrano.
Izogibamo se sladkarijam in gaziranim pijačam.
Redno obiskujem zobozdravnika.
Video: zobna higiena
SLJ – OPIS OSEBE – uvod
Z bratom, sestro, mamico, atijem se igrajta. Obrneta se tako, da stakneta hrbta in po spominu skušata opisati drug drugega (barvo las, oči, oblika obraza, nosu, postava, oblačila …).
Nato preberi v učbeniku za SLJ, na strani 62 – 64, opis osebe in v zvezek jezik zapiši naslov OPIS OSEBE ter pod naslov prepiši besedilo, ki je zapisano v rumenem okvirčku, na strani 64.
Nato preberi še besedilo OPIS ŽIVLJENJA OSEBE na strani 70, 71. Tudi ta naslov zapiši v zvezek za jezik in pod naslov prepiši besedilo v rumenem okvirčku na strani 71.
GUM (velja za torek in sredo)
Utrjevanje – zapis solmizacijskih zlogov in not (osminka in četrtinka)
Najprej nariši notno črtovje(5 ravnih črt). Oglej si posnetek in tudi sam tako naredi.
Preberi vprašanja!
Kaj je na odru?
Kako so oblečeni?
Ali pevci stojijo pri miru, kot na koncertnem odru?
Kdo jih spremlja?
Kdo vodi orkester?
Kaj je njegova naloga?
Na povezavi si oglej posnetka in poišči odgovore na zgornja vprašanja.
Kraljica kresne noči
Ptičar kličejo me tralala
Nato poslušaj posnetek – Ptičar kličejo me tralala (slovensko besedilo)
Katere instrumente slišiš na posnetku?
Kdo poje?
Zapiši manjši naslov OPERA
Zapis v zvezek
Libretist zapiše besedilo opere. Besedilo za opero se imenuje libreto. Sestavine opere so: glasba (petje, igre na glasbila), ples, besedilo, scena in kostumi. V operi nastopajo pevci, zbor, plesalci in orkester. Skladatelj zapiše glasbo.
Poslušal sem Wolfganga Amadeus Mozart: ČAROBNA PIŠČAL.
Učenci! Glede na to, da smo v nedeljo zjutraj prebivalci Slovenije občutili potres, vas vabiva k ogledu naslednjega videa:
________________________________________________________________________________________________
PONEDELJEK, 23. 3. 2020
SLJ- KNJIŽEVNOST: Andrej Rozman Roza – ČRVIVA PESEM
Na UL – Andrej Rozman Roza – Črviva pesem si pesem 2 krat glasno preberi.
Nato jo preberi še enkrat. Tiskarski škrat je pojedel nekaj besed.
V prvih štirih kiticah se je škrat spravil na besede, ki nam povejo, da se je nekaj zgodilo. Poskušaj jih vrniti na pravo mesto. Uporabi čim več bujne domišljije. V zadnjih treh kiticah pa se je škrat mastil z besedami, ki nam olepšajo besedilo. Poskušaj na prazna mesta zapisati čim bolj zanimive besede.
Andrej Rozman Roza – ČRVIVA PESEM
Mljask! Skoz luknjo skoz lupino
___________ Micko v mandarino.
S sokom hlastno se _________
in, ker mu okus ____________,
v enem krhlju si ___________
in še ženko not ____________.
Potlej _________ dosti otrok,
vsi ___________ slastni sok –
in bolj pridno ko __________,
večje sobice ______________.
Če pa ____________ se lovit,
___________ sploh jest in pit,
da si prostor _____________,
kjer potem lahko __________.
Krhlji so tako vse __________
in, ko zraste otrok __________
in izseli se družina,
je ______________ mandarina.
Ta, ki v roko jo dobi,
se presneto razjezi:
»Kdo mi v sadje hodi v zelje?!
Kdo pred mano pride in melje?!
A Micko, _______ in ________,
z družino je že daleč stran.
Za uspešno delo moraš še dvakrat prebrati pesem brez naslova. Šele, ko to storiš, začni z naslednjimi nalogami.
Izmisli si naslov pesmi in ga zapiši na spodnjo črto.
NASLOV: _________________________________________________________
Spodnje naloge rešuj v zvezek za književnost.
1.Izpiši pet verzov (vrstic) pesmi, ki so ti bili najbolj všeč.
2. Poišči verz, v katerem je beseda ZELJE in ga skušaj razložiti.
3. Poimenuj Mickovo družino. Izmisli si imena za ženko in njegove otroke, pa seveda na njihov priimek ne pozabi.
MAT – DOLŽINA- UTRJEVANJE:
Pri pretvarjanju dolžinskih enot je pomembno, da jih res dobro znaš na pamet. Pri ponavljanju naj ti bodo v pomoč spodnja vprašanja.
Ustno ponovi:
Koliko decimetrov je v enem metru?
Koliko centimetrov je v enem decimetru?
Koliko milimetrov je v enem centimetru?
Koliko centimetrov je v enem metru?
Spletne vaje:
PRETVARJANJE: https://www.thatquiz.org/sl/practicetest?OMYQ2017
V DZ-ju reši naloge na strani 57, 58, 59 in jih preveri.
DRU – GOSPODARSKE DEJAVNOSTI – PONOVITEV
V zvezek zapiši naslov: PONOVIMO
Odgovore na spodnja vprašanja pravtako zapiši v zvezek.
Kaj uvrščamo pod gospodarstvo?
Naštej vse panoge kmetijstva, ki smo jih spoznali, zapiši katere so prevladujoče v domači pokrajini ter pojasni zakaj.
Kaj je industrija, kaj obrt? Naštej podobnosti oz. razlike med njima.
Naštej 4 vrste industrije v domači pokrajini. Pri vsaki vrsti industrije zapiši imena tovarn, ki jih imamo v Škofji Loki.
Kje v Šk. Loki je industrijska cona?
Ko vse odgovoriš, preveri rešitve, ki so priložene na Kaj uvrščamo pod gospodarstvo – UL.
Nato zapiši V ZVEZEK ŠE SPODNJI povzetek .
Gospodarske panoge so: KMETIJSTVO, OBRT IN INDUSTRIJA.
Kmetijstvo je dejavnost, ki prideluje hrano za ljudi in živali.
Industrija je dejavnost, ki z uporabo strojev predeluje material oz. surovine v izdelke v velikih količinah.
Obrt je dejavnost, ki z ročnim ali strojnim delom izdeluje izdelke v manjših količinah.
ŠPORT
Najprej se ogrej s pomočjo gimnastičnih vaj, tako kot to naredimo v šoli, od glave do pet. Nato se preobrazi v športnega detektiva in reši ŠPORTNI LOV NA ZAKLAD v stanovanju.
____________________________________________________________________________________________________
PETEK, 20. 3. 2020
Hvala vsem, ki ste včeraj poslali domačo nalogo(origami) 🙂 Ostale odzive še čakava!
Če ima kdo težave pri pregledavanju nalog (rešitve), naj nama to sporoči.
MAT – DOLŽINA
Zapis v zvezek:
NASLOV: MILIMETER
Narišemo trak 1dm in na njem označimo cm in mm.
Nato zapiši naslednje pretvorbe:
1 m = 1000 mm
1 m =100 cm
1 m = 10 dm
1 dm = 10 cm
1 cm =10 mm
Vzemi ustrezen pripomoček (ravnilo, šiviljski meter, mizarski meter) in izmeri 10 predmetov. Predstavo jih v preglednici. Nato jih pretvori v najbližjo manjšo enoto!
Primera:
ocena | meritev | pretvorba | |
radirka | 2 cm | 4 cm | 40 mm |
ravnilo | 1 dm | 2 dm | 20 cm |
Nato reši naloge v DZ str. 55, 56
SLJ – JEZIK
UL – Čokolada -bralno razumevanje: Preberi besedilo vsaj dvakrat in odgovori na vsa vprašanja v celih povedih. PAZI NA LEPOPIS IN PRAVOPIS!!! Če ne moreš kopirati, vprašanja in odgovore napiši v zvezek za jezik.
_________________________________________________________________________________________
Ne pozabi vsak dan glasno brati in pisati dnevnika. Če si pozabil navodila, jih najdeš v urniku za torek, 17. 3. 2020.
ČETRTEK, 19. 3. 2020
NIT:
Ponovi gibala: mišice in kosti – vaje reši na spletu na naslednjih povezavah:
OKOSTJE: https://www.digipuzzle.net/kids/humanbody/puzzles/sorting_bones.htm?language=slovenian
GIBALA: https://uciteljska.net/kvizi/HotPot/GIBALA/GIBALA.htm
KOSTI IN MIŠICE: https://www.thatquiz.org/sl/practicetest?1z5dvcux8313
NIT: PREBAVILA
Preberi besedilo v učbeniku na strani 48. S pomočjo te strani si uredi sliko prebavil človeka v zvezku. UL NIT – prebavna pot – besedilo zapisano v okvirčkih ustrezno razreži in smiselno prilepi k sliki človeka. Vse skupaj prilepi v zvezek pod naslov PREBAVILA. V pomoč naj ti bo UL – Prebavna pot 1.
MAT – DOLŽINA
V zvezek zapiši naslov in pretvorbe:
DOLŽINA
1 m = 10 dm
1 m = 100 cm
1 dm = 10 cm
Kako bi doma izmeril velikost mize, če rabimo nov prt pa nimamo metra?
Možnosti – izmerimo lahko z različnimi pripomočki (različno dolge palice, ped, dlan…).
Na podoben način izmeri še dolžino dnevne sobe (koraki, daljše palice).
Sledi ocena dolžine kuhinje, nato jo z metrom izmeri ter meritev zapiši v zvezek. Enako naredi še za svojo sobo. Zapis oblikuj v preglednici:
PROSTOR | OCENA | MERITEV |
Dnevna soba | ||
kuhinja | ||
soba |
DN: Reši naloge v DZ, str. 53, 54.
LUM: iz papirja izdelaj poljuben izdelek (origami). Izdelek fotografiraj in ga pošlji na e- naslov svoje učiteljice. Fotografije pošljite do večera.
Lahko narediš srce – v https://www.youtube.com/watch?v=Z-BIL6p1Te8 ali pa sam poiščeš navodila na spletu in izdelaš izdelek po svoji izbiri.
_________________________________________________________________________________________________
SREDA, 18. 3. 2020
Besede nagajivke -preverjanje – REŠITVE– SLOVENŠČINA
MAT – DELJENJE
Zapis v zvezek: DELJENJE Z VEČKRATNIKI ŠTEVILA 10 IN 100
80 : 40 = 2, ker je 2x 40= 80
480: 60 = 8, ker je 8x 60 = 480
Kaj moram znati pri deljenju z večkratniki?
Poštevanko ,
pravilo, ki velja tudi za deljenje z 10 in 100 (črtamo enako število ničel pri deljencu in delitelju).
Reši naloge v DZ, str. 77, 78, 79.
SLJ – UTRJEVANJE ZNANJA
Zapiši zgodbo s poljubno tematiko. V zgodbo vključi 15 povedi (3 osebna lastna imena, 3 zemljepisna lastna imena, 2 stvarni imeni, 3 predloge in 8 besed nagajivk). Besede, ki si jih uporabil izpiši po sklopih pod zgodbo. Zgodbi daj tudi naslov.
ŠPO – S poljubno vajo si dvigni srčni utrip in ga izmeri. Svoj srčni utrip zapiši v dnevnik.
_____________________________________________________________________________________________________
TOREK, 17. 3. 2020
Spodnji nalogi prideta na vrsto vsak dan! 🙂
BRANJE: 14 dni vsak dan 15 min glasno beri. Izberi si knjigo po lastnem izboru (od 60 -70 strani) in se pripravi na ustno poročanje (bralna značka ali pridni bralec).
MOJ DNEVNIK: Vsak dan piši tudi dnevnik. Zapiši datum, na kratko opiši svoje aktivnosti. Beleži, kar si počel če dan (družabne igre, pomoč v gospodinjstvu, gibanje na svežem zraku, šolsko delo…). Pazi na slovnično pravilen zapis. Dnevnike boš zvezan, v obliko knjižice, prinesel v šolo, ko se vrnemo v šolske klopi. Lahko ga popestriš z zanimivimi ilustracijami. 😀
Delo po urniku!
MAT – DELJENJE
Reši učni list hitra postevanka in ga prilepi v zvezek. Če UL ne moreš skopirati, račune prepiši in reši v zvezek.
V zvezek zapiši naslov in spodnje račune:
DELJENJE Z 10 IN 100
50 : 10 = 5, ker je 5x 10 = 50 (opustimo ničlo)
300 : 10 = 30, ker je 30x 10 = 300 (opustimo ničlo)
500 : 100= 5, ker je 5x 100 = 500 (opustimo dve ničli)
360 : 10=
DN: DZ, str. 76
Utrjevanje in ponavljanje (spletne naloge):
SIMETRIJA
PISNO ODŠTEVANJE – (Povsem na dnu strani.)
SLJ – preverjanje znanja –Besede nagajivke, NUB – preverjanje
Reši vse naloge, pazi na zapis (slovnično in lepopisno se zelo potrudi). Če preverjanja ne moreš kopirati, v zvezek napiši naslov preverjanje, napiši številko naloge in jo prepiši v zvezek in nato reši. Ni dovolj, da v zvezek napišeš samo rešitve.
NIT – KOSTI
Zapis v zvezek
Naslov: KOSTI
Večina mišic je pritrjena na kosti. Kosti v našem telesu so preko sklepov povezane v okostje ali skelet. Sklep je gibljiv stik dveh kosti, povezuje dve ali več kosti in omogoča gibanje.
Naloge kosti:
-telesu dajejo oporo in obliko,
-varujejo notranje organe pred poškodbami (prsni koš oz. rebra ščitijo srce in pljuča, lobanja pa ščiti možgane).
-Zaradi nepravilne telesne drže lahko pride do poškodb kosti in mišic.
Zdravstveni nasvet:
-Ko hodimo moramo imeti vzravnano hrbtenico.
-Pravilno dvigovanje bremen.
-Pravilno sedenje.
-Pokončna drža.
-Pravilno nošenje torbe.
-Zdrava prehrana in gibanje na svežem zraku.
Pod zapis prilepi učni list okostnjaka!
GUM: ŽIVALSKI KARNEVAL – Poslušaj skladbo na You tubu in nariši v zvezek za glasbo instrumente, ki jih prepoznaš. Delo si razporedi na torek in sredo –> https://www.youtube.com/watch?v=k2RPKMJmSp0
____________________________________________________________________________________________________
PONEDELJEK, 16. 3. 2020
Irena Peternel: irena.peternel@os-igroharja.si
Mirjam Tolar: mirjam.tolar@os-igroharja.si
Želiva vam uspešno reševanje 🙂
SLJ – KNJIŽEVNOST
A: SLOVENSKE LJUDSKE PRAVLJICE
Ponovno 2x glasno preberi zgodbo TRI BOTRE LISIČICE_ZGODBA in napiši kratko obnovo(10 – 15 povedi) ter nauk zgodbe. Zgodbo najdeš v prilogi. Zgodbo zapiši v zvezek za književnost.
B: BERILO 1 – SVETLANA MAKAROVIČ – KAJ JE NAREDIL ČLOVEŠKI MLADIČ
Ponovno 3X GLASNO preberi besedilo v berilu na strani 35. Ustno obnovi zgodbo, nato jo zapiši v zvezek za književnost (10 – 15 povedi).
ODGOVORI še naslednja dva vprašanja:
Ali je bil deček pogumen in zakaj? Utemelji.
Kako bi se počutil, če bi te zaprli v kletko? Zapiši v nekaj povedih.
MAT – DELJENJE
Ustno ponovi poštevanko. Reši Hitra_poštevanka, ga prilepi v zvezek. Pazi na čas in število pravilnih izračunov!!!Če nimaš tiskalnika, poštevanko reši v zvezek.
DRU – GOSPODARSKE DEJAVNOSTI
Preberi snov v učbeniku na strani 70, 71. Dobro si oglej fotografije. Poskušaj ugotoviti, kaj je razlika med industrijo in obrtjo, nato pa v zvezek zapiši naslednji zapis.
Naslov: INDUSTRIJA IN OBRT
V tovarnah izdelujejo industrijske izdelke s stroji in po tekočem traku. Izdelajo veliko enakih izdelkov. Vrsto industrije določimo po izdelkih, KI JIH IZDELUJE:
živilska industrija – (Peks, Loške mlekarne)
kovinarska industrija (LTH Castings, DIFA)
Industrija plastičnih mas (ŠIBO)
Industrija izolacij (Knauf Insulation)
Lesna industrija (v preteklosti je bila to Jelovica)
V obrtnih delavnicah je zaposlenih manj ljudi in izdelajo manj izdelkov iste vrste. Obrtnik navadno izdela izdelek od začetka do konca. Obrt in industrija sta gospodarski dejavnosti, kjer izdelujejo predmete in izdelke za potrebe drugih ljudi.
ŠPO –nauči se ples – glej spletno povezavo –> https://www.youtube.com/watch?v=x5txbI09ItE